неділя, 13 серпня 2023 р.

Психологічна готовність до школи

                                                                                                                    



"Бути готовим до школи - не означає вміти писати, 

читати та рахувати.

Бути готовим до школи - означає бути 

готовим всьому цьому навчитись"

                                                    Л.А. Венгер

    Під психологічною готовністю до школи розуміється досягнення дитиною необхідного та достатнього рівня психічного розвитку, коли дитина виявляється здатною брати участь в шкільному навчанні.

    Головним критерієм готовності до школи є здатність дитини успішно навчатися в обраній школі.

    Психологічна готовність до школи - це комплексний показник, який дозволяє прогнозувати успішність чи неуспішність навчання першокласника.

Перші роки в школі. Що важливо?

    Найголовніше задача перших років навчання у школі виявляється не стільки в набутті дитиною знань та навичок. Набагато головніше, щоб після закінчення початкової школи дитина:

  • хотіла навчатися;
  • вміла навчатися
  • була впевнена у своїх силах;
  • щоб у неї сформувалася навчальна позиція, бажання навчатися, віра у свої сили, а для цього потрібен УСПІХ
    Успішний досвід в перші шкільні роки - це ДУЖЕ важливо. Тому, Вам необхідно потурбуватися про те, щоб вибрати школу, вимоги якої будуть адекватно відповідати можливостям Вашої дитини.
    Коли говорять про можливості дитини, мова йде не тільки про його інтелектуальний розвиток. Можна виділити декілька напрямків, за якими оцінюється готовність дитини до школи.
Складові психологічної готовності.
1) особистісна готовність до школи - самостійність, здатність до самоорганізації, бажання нових знань, цікавість до навчання. До неї входить:
- соціальна готовність - вміння встановлювати ділові відносини з однолітками;
- мотиваційна готовність - наявність учнівської мотивації;
емоційна готовність- позитивне ставлення до себе, інших дітям, педагогам.
2) вольова готовність - здатність дитини напружено працювати, виконуючи те, що вимагає від нього вчитель
3) інтелектуальна готовність - мова йде про сформованість основних психічних функцій - уваги, пам'яті, мислення.

    Підводячи ВИСНОВОК, хотілося б зазначити, що психологічна готовність дитини до школи не має нічого спільного з тим, чи вміє дитина читати, писати, рахувати, а складається з компонентів особистісної, вольової та інтелектуальної готовності до школи.
    Якщо дитина хоче навчатися, старанно виконує всі вимоги вчителя, вміє працювати за зразком та правилом, то в школі у такого першокласника не повинно бути особливих проблем. Психологічна готовність дитини до школи є результатом розвитку дитини протягом всього її дошкільного дитинства. 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Стиль виховання. Як виховувати та не зашкодити її психічному здоров’ю.

       Першим університетом життя для дитини є сім'я, в якій народилася дитина. Основне батьківське завдання - виростити зрілу та відпов...